Всеукраїнський день психолога.

23 квітня кожного року Україна відзначає професійне свято – Всеукраїнський день психолога.

 

   Практична психологиня ліцею, Ничвидюк Ольга Вікторівна, спільно з учасниками учнівського самоврядування розмістили в коридорі ліцею банку для утилізації негативних думок та переживань- «Пожирач неприємностей»- чудовий спосіб анонімно вивільнити свій негатив.

 

     «Візьміть собі те, що Вам потрібно»  - психологічний лайфхак, який ми розмістили на стінах коридору ліцею, він користувався неабияким попитом серед педагогів та учнів та підіймав настрій кожному🤗

 

      Просвітницька година психолога для 6-го класу на тему «Хто такий психолог?» навчила дітей розрізняти поняття «психолог», «психотерапевт» та «психіатр», відкрила учням світ психології та її значення в навчальному закладі, дозволивши краще зрозуміти, як психолог може допомогти їм у подоланні труднощів та вирішенні проблем.

 

Всеукраїнський день психолога має за мету подяку психологам за їхню старанну, нелегку та дуже корисну працю, адже духовне здоров’я не менш важливе за фізичне.



Європейський день захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства.

День запровадження Європейською Радою у 2015 році для запобігання та профілактики насильницьких злочинів щодо дітей. Завдяки Європейському дню захисту дітей від проблем насильства та сексуальної шкоди все більше розголошуються, а суспільство бачить про найкращі способи допомоги та застереження від таких злочинів. 

Практичним психологом ліцею проведений інформаційно-просвітницький виступ для учнів 9-11 класів «Уважні онлайн», з метою ознайомлення учасників із явним спокушання онлайн, передачі знань щодо перевірки контактів онлайн, розуміння почуття власної гідності.


 За ініціативи Департаменту освіти, науки, молоді та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації, 28 жовтня 2022 року Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти провів  коворкінг «Цілюща сила арт-терапії». 

Практичний психолог ліцею, Ничвидюк Ольга Вікторівна, прийняла участь у даному заході. Також  психолог була учасницею  майстер-класів: 1. «Розвиток резильєнтності методами арт-терапії (універсальна ізотерапія)

 тренерка Деркачук О.С. та 2.«Використання арт-терапевтичної методики «Лялька-персона» у роботі з дітьми з різними категоріями труднощів»- тренерка Данилюк А. В.

18 жовтня                               Європейський день боротьби з торгівлею людьми

На сьогоднішній день торгівля людьми неабияк стосується нашої держави і кожного з нас. Ця проблема не визнає державних кордонів

Взагалі існують такі форми експлуатації, як:

– Сексуальна експлуатація, примушування до проституції, використання у порнобізнесі;

– Трудова експлуатація;

– Примусове жебрацтво;

– Примусове сурогатне материнство;

– Примусовий шлюб;

– Усиновлення з метою наживи;

– Примусове втягнення у злочинну діяльність;

– Торгівля людьми з метою вилучення органів та тканини людини;

– Використання в дослідах;

– Використання в збройних конфліктах.

Ви маєте право на захист своїх прав та інтересів та відшкодування шкоди, завданої цим злочином.

Нижче перелік гарячих ліній, які надають психологічну підтримку та консультації дітям, молоді та дорослим, які ними опікуються.

Урядова гаряча лінія з протидії торгівлі людьми, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей.

15-47

 (з мобільного чи стаціонарного телефону)

Гаряча лінія працює на базі Урядового контактного центру, аби надавати психологічну допомогу потерпілим від домашнього насильства жінкам, чоловікам і дітям. Сервіс доступний цілодобово. Дзвінки є безкоштовними зі стаціонарних та мобільних телефонів, анонімними та конфіденційними.

Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації.

0 800 500 335 (з мобільного або стаціонарного телефону) або 116 123 (з мобільного)

Громадська міжнародна правозахисна організація Ла Страда - Україна надає безкоштовну, цілодобову та анонімну допомогу тим, хто піддається фізичному, психологічному, сексуальному чи економічному насильству. Постраждалі можуть отримати психологічну підтримку та консультації щодо того, як знайти безпечний вихід із складної ситуації.

Консультації можна також отримати онлайн: Skype: @lastrada – ukraine    

  Facebook: @lastradaukraine           Telegram: @NHL116123                  Email: hotline@la-strada.gov.ua

Безкоштовна гаряча лінія емоційної підтримки за підтримки Міжнародної організації з міграції (МОМ) за номером  0 800 211 444.

Пам’ятайте:

 стати жертвою торгівлі людьми може кожен, незалежно від статі, віку, рівня освіти чи кваліфікації!

 

Тому лише об’єднавши зусилля, ми зможемо подолати проблему торгівлі людьми у суспільстві!


День психічного здоров’я у світі та в Україні відзначається щороку 10 жовтня. Свято покликане звернути увагу на проблеми, пов’язані з психічним станом людини, та для підтримки людей з подібними захворюваннями. Основна мета цього святкування – скоротити поширеність захворювань, пов’язаних з психічними розладами: депресивні стани, фобії, розлади особистості, алкогольна та наркотична залежності, шизофренія, недоумкуватість, порушення свідомості тощо.

Окрім того, День психічного здоров’я спрямований на підтримку людей, які не страждають на серйозні відхилення з боку психіки, проте переживають скрутні часи та потребують сили волі й характеру, які б допомогли їм впоратися з будь-якими життєвими труднощами.

 

День психічного здоров'я. Воно є ключем до ефективного та повноцінного життя. Піклуватися про нього - це нормально і просто необхідно! 

 

Якщо ви відчуваєте психічне перевантаження 🤯 - спробуйте ці прості кроки для самодопомоги.

 

🧘 Впорядкуйте думки - у цьому допоможуть практики майндфулнес та дихання, а також повноцінний сон.

👎 Не шукайте винних - спробуйте зосередитись на тому, що ви можете контролювати, і дійте. 

🧐 Розберіться у проблемі - що, коли, де, з ким і з якими наслідками відбувається?

📑 Складіть список рішень та випробуйте їх на практиці - подумайте про наслідки кожного рішення і про те, які з них простіше реалізувати. 

🤝 Зрозумійте, коли вам потрібна допомога - якщо ви відчуваєте, що пригнічені та нікуди не рухаєтесь - попросити про допомогу у друга чи фахівця буде проявом сили.


Запобігання та протидія домашньому

насильству в умовах воєнного стану в Україні

Під час війни від домашнього насильства найбільше страждають традиційно вразливі категорії - жінки, діти, люди похилого віку, особи з інвалідністю, вимушені переселенці.

Діти відчувають на собі подвійний вплив війни. Якщо у родині, де відбувається домашнє насильство, є діти - не варто тішити себе ілюзіями, що вони нічого не помічають й на них така ситуація ніяк не вплине. Діти все бачать, все відчувають, й нездорові стосунки між батьками можуть травмувати їх навіть більше за те, що вони побачили на війні.

Дитина - свідок (або очевидець) насильства – теж постраждалий від домашнього насильства.

Види домашнього насильства 

•       Економічне насильство

•       Психологічне насильство

•       Сексуальне насильство

•       Фізичне насильство

Домашнього насильства можна уникнути, якщо жертва не буде мовчати.

За телефонним номером 15-47 цілодобово та безкоштовно діє Гаряча лінія з протидії торгівлі людьми, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей, де цілодобово надаються інформаційні, психологічні та юридичні консультації чоловікам та жінкам, які постраждали від домашнього насильства, насильства за ознакою статі, насильства стосовно дітей, або з питань загрози вчинення такого насильства та психологічної допомоги потерпілим від домашнього насильства жінкам, чоловікам, дітям.

 

Нижче посилання на серії короткометражних повчальних відео рекомендованні для перегляду «Службою порятунку дітей» :

1.Національна "гаряча лінія" із попередження домашнього насильства

https://youtu.be/8yz6Q1Fvmew

2.Розкажи дорослому - серія відео для дітей молодшого шкільного віку

https://youtu.be/ubi1nsG7lnE

3.Мої правила безпеки - серія відео для дітей молодшого шкільного віку

https://youtu.be/EkVYNgJKA0k

З повагою,

практичний психолог ліцею,

Ничвидюк Ольга Вікторівна

День спонтанного прояву доброти

C:\Users\Admin\Desktop\52938283_1993264957457178_8729233034382934016_n.jpg

День спонтанного прояву доброти

ЩО ЦЕ ЗА ДЕНЬ?

Щороку 17 лютого відзначається День спонтанного прояву доброти (Random Acts of Kindness Day). Попри те, що свято досить молоде, з кожним роком його популярність в суспільстві зростає. Його можуть відзначати як окремі люди, так цілі організації, які заохочують прояви доброти та милосердя у суспільстві. Випадкові прояви милосердя надихають людей.

Цікаво, що люди, які постійно зосереджені на своїх проблемах, із задоволенням відгукаються на вчинення спонтанних актів доброти та милосердя. Добрі діла приносять задоволення не тільки одержувачу, але й надихають радістю тих, хто їх чинить. Мета свята – зробити людей трішки щасливішими та поширити частинку доброти навколо себе. Необов’язково звершувати якісь величезні доброчинні акти, достатньо підбадьорити ближнього, зробити приємний комплімент чи просто посміхнутися до незнайомця.

ЯК ВИНИКЛА ІДЕЯ ВІДЗНАЧАТИ ДЕНЬ СПОНТАННОГО ПРОЯВУ ДОБРОТИ?

Інформація щодо запровадження свята досить стисла. Вважається, що День доброти було започатковано у 1995 році в американському містечку Денвері (штат Колорадо). А згодом, в 2004 році свято вперше відзначили вже в Океанії – у Новій Зеландії.

Офіційно відзначати свято на міжнародному рівні вирішили представники руху доброти. Це відбулося у 1998 році в Токіо. Поступово до святкування приєдналися інші країни.

Сьогодні свято активно відзначають у США, Канаді, Японії, Таїланді, Сінгапурі. Віднедавна День прояву доброти святкують і в Україні.

 

День спонтанного прояву доброти є незалежним святом, яке жодним чином не пов’язане з політикою та релігією. Водночас в цей день закликають кожну людину творити добро, оскільки воно є надзвичайно важливим для розвитку людяності та милосердя. Ще одна особливість – спонтанний характер свята. Це означає, що добро чиниться стосовно людини, яка зовсім не очікує на прояв милосердя. 

Ідея цього свята полягає в тому, щоб зробити світ кращим, поширивши трохи світла навколо. Підніміть настрій іншої людини своїми словами, зробіть компліменти за зовнішній вигляд – усі ці речі можуть допомогти по-справжньому допомогти тим, у кого поганий день.

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ДОБРО

Коли людина чинить добро, в її мозку виробляються ендорфіни. Цей процес супроводжується ейфорійними відчуттями радості та спокою.

Вчені стверджують, що добрі вчинки створюють певні вібрації в мозку людини, що чинить добро, та у тієї людини, заради якої вчинюється милосердя.

Згідно з чисельними дослідженнями акти доброти нормалізують артеріальний тиск.

В листопаді 1998 року в Токіо відбулася перша міжнародна конференція під назвою «Рух за мир». В цей день відсвяткували 35 річницю японського свята «Маленьке добро».

Щоб ваше серце стало чуйнішим, вдихніть аромат свіжоспеченого хліба. Адже, якщо вірити британським вченим, запах свіжої випічки, пробуджує в людях відчуття доброти та великодушності.

ЯК СВЯТКУВАТИ ДЕНЬ СПОНТАННОГО ПРОЯВУ ДОБРОТИ?

У низці країн 17 лютого людям дарують квіти. Таким чином, людина отримує знак уваги та прояв доброти. Без сумніву, що такий подарунок викликає почуття радості та спонукує чинити добро іншим. Це і є головною метою свята – вчитися без будь-якої користі та вигоди здійснювати хороші вчинки, даруючи собі та іншим масу задоволення.

Для добрих вчинків не треба багато грошей. На це вказує акт добровольців, що друкували на аркушах паперу слова втіхи та любові та роздавали перехожим.

Не слід уникати більш серйозних справ. Якщо у вашому колі знайомих є люди, які потребують допомоги, можна зайнятися збором коштів. Особливої уваги заслуговують добрі справи стосовно дітей: придбати одяг чи солодощі для дітей з багатодітних сімей, відремонтувати дитячу кімнату в лікарні тощо. Якщо у вас є непотрібні іграшки чи дитячий одяг, їх можна передати до дитячого будинку.

Можна провести цікаві акції на вулиці, готуючи для перехожих гарячий чай чи роздаючи солодощі. Це справжнє виявлення спонтанної доброти, яка неодмінно порадує людей.

В наших добрих вчинках мають потребу не тільки люди, але й тварини і птахи. Тому в День спонтанного прояву доброти можна нагодувати приблудного песика чи зробити годівничку для птахів.

ЧОМУ ВАЖЛИВИЙ ЦЕЙ ДЕНЬ? 

У прискореному ритмі сучасного життя люди настільки зайняті собою та своїми турботами, що не помічають потреби навколишніх. З іншого боку, саме турбота про інших приносить справжнє задоволення, дозволяє задуматися про справжні життєві цінності, переосмислити свої цілі.

Активна життєва позиція, що виявляється у волонтерстві та доброчинності роблять людей соціально активними та дозволяють добре переносити самотність. В офіційних колах багатьох країн ведуться розмови про те, аби долучати людей до волонтерської діяльності заради покращення психічного та фізичного стану населення.

Варто пам’ятати, що люди потребують нашої доброти не тільки 17 лютого, а всі 365 днів на рік.

Тож будьмо взаємовічливими та творимо добро разом!!!

За матеріалами сайту DayToday

    З повагою,  практичний психолог,

 

Ничвидюк Ольга Вікторівна.

 

День безпечного Інтернету

 C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\День-безпечного-інтернету-1.jpeg     Щорічно у другий вівторок лютого світ відзначає День безпечного інтернету. Ініціаторами створення такої події виступили європейські організації Insafe та European SchoolNet у 2004 році. В Україні почали відзначати лише з 2009 року завдяки компанії Майкрософт.

 

У 2022 році День безпечного Інтернету (Safer Internet Day)  відзначається 8 лютого під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”.

   Метою Дня безпечного інтернету є залучення суспільства та влади до розповсюдження механізмів безпечної діяльності в інтернеті. При цьому, обговорюють проблему етичного спілкування, яке не повинно містити прояви тероризму, дискримінації та неповаги. Важливим питанням є використання інтернету дітьми й молоддю. Також дуже гостро стоїть проблема дитячої порнографії.

Задля збільшення інтернет-безпеки необхідно інформувати користувачів щодо наявних проблем, розробляти механізми захисту та інструменти знищення протизаконної інформації.

   Шановні батьки, пророную Вашій увазі буклет, розроблений  в межах проєкту, що реалізується Всеукраїнським громадським центром «Волонтер» за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні. https://www.unicef.org/ukraine/child-

 

У сучасному цифровому світі соціальні мережі стали частиною повсякденного життя не тільки дорослих, а і дітей. І оскільки діти стають дедалі більше освіченими у використанні гаджетів та інтернет-мережі, важливо, щоб батьки виявляли пильність до безпеки, коли діти перебувають в онлайн-просторі, зокрема і в соціальних мережах. 

Соціальні мережі за своєю суттю не є чимось негативним чи принижуючим, вони можуть допомогти дітям відчути, що їхні думки та ідеї важливі та цінні. За допомогою них діти підтримують зв’язок одне з одним; розвивають свої технічні навички та навички спілкування; можуть брати участь у розв’язанні актуальних соціальних питань та виявляти активну життєву позицію; створювати соціально важливі програми, проєкти чи продукти тощо.

Однак ми, дорослі, маємо допомогти дітям орієнтуватися в цифрових межах, оскільки негативні сторони можуть перекреслити всі переваги. З огляду на це, батьки мають обговорювати з дітьми питання безпеки перебування в соціальних мережах і розвинути цифрові звички, що відповідають їхньому віку.

 

З чого варто розпочати та що слід зробити до того, як дитина зареєструється в соціальній мережі?

0 Познайомтеся з соціальними мережами. З’ясуйте, які додатки та соціальні мережі цікавлять вашу дитину. Подивіться огляди програм, чому ними користуються, які вікові обмеження для реєстрації профілю існують, які правила безпеки та конфіденційності надає мережа, та що зазначено дрібним шрифтом. Якщо у вас немає облікового запису у тій соціальній мережі, якою ваша дитина хоче скористатися, заведіть його. Дізнайтеся про всі тонкощі її використання та переконайтеся, що ви точно знаєте, як використовувати її безпечно. 

0 Зверніть увагу на вік. Кожна соціальна мережа визначає мінімальний вік, необхідний для реєстрації. Більшість з них вимагають, щоб користувачі мали вік від 13 років для створення облікового запису без дозволу батьків. Але бувають випадки, коли дітям це легко обійти, вказавши неправдиву інформацію про себе. Поясніть, чому встановлена вікова межа, та які ризики і небезпеки можуть очікувати на користувачів. Скрізь, де це можливо, ухвалюйте спільне рішення зі своєю дитиною, щоб вона розуміла причини не робити щось і дотримувалася цих правил. Якщо ви бачите, що ваша дитина, яка не досягла визначеного віку для реєстрації в соціальній мережі, створила обліковий запис, і поговоріть з нею про те, чому існує вікова межа, і чому добре було б відтермінувати приєднання.

0 Ведіть розмови про соціальні мережі. Розмови про соціальні мережі мають бути настільки ж звичними, як і розмови про погоду, тварин, домашні обов’язки чи щось, що ви дивилися по телевізору, оскільки мережі є важливою і звичною частиною життя.

0 Подавайте приклад. Поговоріть зі своєю дитиною про власний досвід використання соціальних мереж. Покажіть їм ті, які вам подобаються, і поясніть, чому ви їх обрали. Ви також можете говорити про власні менш позитивні враження від соціальних мереж. Це допоможе дітям зрозуміти та візуалізувати відповідальне використання соціальних мереж. Наприклад, якщо ви відчуваєте тиск з боку “ідеальних” фотографій, якими люди діляться у соціальних мережах, то відкритість з дитиною щодо цього може допомогти дитині у майбутньому, наприклад, зрозуміти, що “ідеальні” фотографії, якими люди діляться у соціальних мережах, не завжди відображають реальність. Заохочуйте дітей поговорити з вами, якщо їх це теж зачіпає. Пам’ятайте, діти дивляться на батьків як на зразок для наслідування. Наприклад, якщо ви постійно перевіряєте свій телефон під час їжі або граєте в жорстокі ігри, то, ймовірніше, ваша дитина може зробити те саме.

0 Будьте відкритими та готовими до розмови з дитиною у будьякий час. Говоріть відверто про використання соціальних мереж і повідомте дитині, що вона може поговорити з вами про що завгодно. Скажіть, що їй не будуть дорікати за те, що вона чесно ставиться до своїх почуттів або ділиться деталями свого життя в онлайні, проте повідомте їй ключові правила безпеки. Будьте спостережливими, коли ваша дитина відривається від гаджета і здається засмученою, заохочуйте її поговорити про це, оскільки така поведінка може бути пов’язана з тим, що відбулося в соціальній мережі. Що б не сталося, зберігайте спокій, якщо виявите, що дитина натрапила на щось, що ви не схвалюєте. 

0 Розкажіть про особисту інформацію. Допоможіть своїй дитині зрозуміти, що означає особиста інформація, щоб вона могла усвідомити, чому її важливо захищати, і чому дитина повинна бути обережною, обмінюючись своїми фотографіями чи інформацією в соціальних мережах (все, що в мережі – це назавжди: є ймовірність, що хтось зробить скріншот і поділиться ним, а видалені речі можна відновити). 

0 Визначте кордони (правила та межі). Разом зі своєю дитиною обговоріть та погодьте правила щодо того, що вона робить у мережі, та як довго. Наприклад, ви можете встановити таймери та обмеження часу використання соціальних мереж або пристроїв. Ви також можете налаштувати батьківський контроль, щоб обмежити доступ дитини до шкідливого та невідповідного вмісту. Якщо ви встановите правила, вам доведеться їх також дотримуватися. Наприклад, батьки, які проводять свої обіди та вечері у сімейному колі, дописуючи останні речення посту на своїй сторінці, попередньо встановивши правило “ні гаджетам під час їжі”, можуть згодом побачити, що їхні діти теж перевіряють стрічку новин за столом. 

Навчити дітей користуватися соціальними мережами схоже на те, як навчити їх переходити дорогу: спочатку ви дбаєте, щоб вони тримали вас за руку, але згодом дітям слід буде навчитися перевіряти дорожній рух, оцінювати ризик і залишатися в безпеці самостійно.

Тема безпеки соціальних мереж для дітей може бути важкою та хвилюючою. Але за умови належних обговорень та відповідних віку меж батьки можуть виховати дітей, які розуміють наслідки своїх звичок у соціальних мережах, збільшуючи шанси безпечного використання.

Якщо ви дізналися, що ваша дитина вже користується соціальними мережами, то що варто зробити? У такій ситуації слід обговорити те, що дозволено, а що ні, та які правила користування соціальною мережею допоможуть почуватися в безпеці. 

 

  1. Створити надійний та чіткий пароль. Навчіть свою дитину створювати надійні та чіткі паролі під час кожної реєстрації, використовуючи букви, цифри та інші символи. Однією корисною підказкою щодо пароля є використання початкових літер віршованого рядка чи дитячої рими. Наприклад, “Мені тринадцятий минало, я пас ягнята за селом, чи то так сонечко сіяло, чи так мені чого було?”, беремо першу букву кожного слова, записуємо їх латиницею: M13mJpjzs4SsMb? – тут є і великі літери і цифри, і символи. Такі паролі надійні. Крім того, нагадуйте своїй дитині, що паролі призначені для їхнього захисту, що для кожної мережі вони мають бути різними, і що ними не можна ділитися з іншими.

  2. Налаштувати приватність. Без належних налаштувань конфіденційності мільйони людей мають доступ до будь-яких фотографій та інформації, яку публікує ваша дитина. Використовуйте всі можливі налаштування конфіденційності облікового запису. Дописи мають бачити лише знайомі люди, яким дитина 

довіряє. Може бути корисним пройти разом з дитиною налаштування конфіденційності в обліковому записі соціальних мереж, щоб переконатися, що ви і вона розумієте кожен параметр. Сайти соціальних мереж постійно додають налаштування безпеки, щоб забезпечити максимальний захист, але часто користувач повинен оновлювати їх вручну, тому регулярно перевіряйте налаштування профілю конфіденційності вашої дитини. 

  1. Перевіряти інформацію у про-

філі. Поговоріть зі своєю дитиною про інформацію, яку вона хоче залишити, та запропонуйте зберігати її профіль у соціальних мережах приватно, щоб лише друзі могли бачити те, що вона публікує. Порадьте не розголошувати особисту інформацію та запропонуйте, якщо дитина хоче нею поділитися з другом/подругою, краще це зробити особисто. 

  1. Подумати двічі перед розміщенням. Нагадуйте своїй дитині, що після розміщення фотографій, відео та коментарів у мережі майже неможливо повністю їх стерти, адже вся розміщена інформація залишає цифровий слід (це все те, що знає інтернет про людину). Навіть те, що видаляєте, можна зберегти або зробити знімок екрана. Хорошим правилом є таке: не діліться в соціальних мережах нічим, чого б ви не хотіли, щоб побачили, наприклад, на білборді біля вашого навчального закладу чи на центральній вулиці міста. Також переконайтеся, що дитина не публікує особисті дані, зокрема номери телефонів, дату та місце народження, адресу проживання, місце навчання та роботи батьків, паспортні дані тощо. Соціальні мережі стали настільки звичною частиною життя людини, що часто ми ділимося інформацією про себе, якою не слід ділитися. Важливо, щоб ваша дитина розуміла, яку інформацію не слід передавати і чому.

  2. Блокувати речі, які є неприємними. У всіх соціальних мережах є можливість повідомляти про зловживання або вміст/інформацію, що погрожує. Поясніть це своїй дитині та покажіть, як це можна знайти і зробити. Скажіть, що у разі, коли дитина сумнівається, вона завжди може прийти до вас, і ви разом вирішите, чи повідомляти про це, та як заблокувати доступ для цієї людини. 

    1. Приймати до “друзів” людей, яких знаєш. Важливо, щоб дитина розуміла, що люди в інтернеті не завжди є тими, хто вони є насправді, та не соромитися блокувати тих, хто викликає занепокоєння. Незважаючи на те, що спілкуватися з новими людьми чудово, розкажіть дитині, що варто приймати за-

пити “додати у друзі” лише від тих, кого дитина знає у реальному світі. Якщо дитина почала спілкуватися з новими людьми в соціальній мережі, вона ніколи не повинна погоджуватися на зустрічі в режимі офлайн. Запити друзів від незнайомців насправді можуть містити чимало небезпек: це можуть робити, щоб переслідувати людей або красти їхню інформацію, щоб заподіяти шкоду (наприклад, надсилання спам-повідомлень або створення фейкових профілів кіберзалякування). 

  1. Вимикати відмітки. Гарною ідеєю є вимкнути служби локації в облікових записах соціальних мереж під час розміщення коментарів або обміну фотографіями/ відео. Хоча інформування інших, де ви зараз перебуваєте, може здатися крутим, але ризик перевищує винагороду.

  2. Домовитися про правила. Встановлення правил і рекомендацій користування мережею чи перебування в соціальних мережах з самого початку – це чудовий спосіб прищепити позитивні звички вашій дитині. Занадто жорсткі правила можуть призвести до того, що дитина активно і таємно намагатиметься 

їх порушити. Спробуйте скласти правила, які дозволять дитині самостійно ухвалювати правильні рішення та обговоріть кожне з них. 

  1. Вести відкритий діалог. Батьки не можуть відстежувати діяльність дитини у соціальних мережах цілодобово та без вихідних. Тому, найкращий спосіб захистити свою дитину – це запевнити її, що вона отримає від вас підтримку, якщо побачить щось, що її турбує. Попросіть дитину повідомляти, коли вона отримує повідомлення або запрошення від незнайомця, поговоріть про наслідки зловживання соціальними мережами та домовтеся, що, якщо хтось дражнить або переслідує в соціальній мережі – слід обов’язково про це сказати. 

  2. Дбати про репутацію онлайн. 

Розкажіть дитині що від того, як вона себе поводить і що пише в соціальній мережі, залежитиме те, як її сприйматимуть. Наприклад, негативні коментарі викликають лише негатив у відповідь, тим самим створюючи замкнене коло, тому краще нести позитив та бути чемними. Також навчальні заклади та навіть деякі роботодавці часто переглядають сайти соціальних мереж під час дослідження кандидатів, тому не варто розміщувати те, що потенційно може викликати сором чи завдати шкоди.

Батькам також варто бути обачними, коли ведете блоги, публікуєте дописи, фото та відео про своїх дітей у соціальних мережах. Фотографія оголеного немовляти або засмученого виразу обличчя дитини можуть виглядати зворушливо зараз, та чи не спричинить це цькувань дитини, коли вона підросте? Чи не може інформація, яку ви радо поширюєте, допомогти незнайомцям, що хотіли б ідентифікувати та знайти вашу дитину? Інформація, яку залишаємо в мережі, створює цифровий слід, тому варто прогнозувати, який вплив цей слід матиме у майбутньому для дитини. 

Пам’ятайте:

0 Коли публікуєте дописи про свою дитину, переконайтеся, що вони не осоромлять її у майбутньому. 

0 Не публікуйте того, що дитина сказала вам “по секрету”. 

0 Думайте, перш ніж публікувати що-небудь. Якщо ви напишете щось негідне або безвідповідальне, то якої думки буде про вас ваша дитина? Який урок вона засвоїть?

Діти повинні бачити приклад відповідального ставлення до технологій, бо здатні вчитися також того, що батьки роблять насправді.

У кожної соціальної мережі є небезпеки. Отож, що робити, щоб захистити свою дитину від негативного впливу в: 

ТікТок

0 Підтримувати дружній контакт із дитиною – це найважливіше, що можуть зробити батьки для її безпеки. Якщо вже так вийшло, що дитині цікавий TikTok, не намагайтеся змусити видалити профіль. Це може викликати обурення та протест.

0 Проконтролюйте, щоб дитина вка-зала свій достовірний вік. Якщо дитина зареєструвалася й чесно вказала вік, наприклад, від 13 до 16 років, то із січня 2021 року TikTok автоматично робить її профіль приватним. Це означає, що переглядати відео користувачів, молодших за 16 років, зможуть лише ті, кого схвалив власник сторінки. Якщо молодша за віком дитина чи підліток хочуть користуватися додатком, то акаунт має належати дорослому, який буде перевіряти історію пошуку дитини та контент, який вона поширює. Є розділ додатку, розрахований на дітей молодших за 13 років, який дає доступ тільки до перевірених, цензурних відео, і на якому дитина не може самостійно коментувати, шукати чи викладати власні відео. 

0 Створіть спільний акаунт з дитиною. У 2020 році TikTok дозволив створювати спільний зі своєю дитиною профіль у соціальній мережі. Так батьки можуть налаштувати конфіденційність профілю дитини. 

0 У розділі “Сімейні налаштування” батьки можуть вибрати:

  • хто має право коментувати відео дитини;

  • хто може бачити профіль дитини;

  • хто може бачити відео, які сподобалися дитині.

Водночас батьки не зможуть читати  приватні повідомлення дитини.

Для налаштування приватного акаунту на TikTok: (1) перейдіть на сторінку власного профіля; (2) оберіть іконку з трьома крапочками у верхньому правому кутку; (3) оберіть пункт “Безпека & Конфіденційність” та активуйте опцію “Приватний акаунт”.

0 Функція “Онлайн-благополуччя” допомагає обмежити час, витрачений на соціальну мережу. Також тут можна обмежити висвітлення відео, що будуть недоречними для вашої дитини. Щоб активувати функцію, у верхньому правому куті профілю треба натиснути на три крапки. Знайти розділ “Цифровий добробут”. Її можуть активувати й деактивувати тільки батьки. Можна ввімкнути режим “Керування екранного часу” й поставити бажане обмеження.

Instagram

0 Проконтролюйте, щоб дитина вказала свій достовірний вік. Мережа вимагає, щоб усі користувачі мали принаймні 13 років та правдиво зазначили вік під час реєстрації. Але багато нових користувачів обходять це обмеження, тому додаток обладнають функцією, яка буде самостійно перевіряти вік користувача за допомогою штучного інтелекту. 

0 Поінформуйте дитину, чому потрібно бути обережною у спілкуванні в діректі. Для того, щоб дитина була обережною в розмовах із дорослими, з якими вона вже спілкується, Instagram вводить функцію, яка надає підказки (попередження про небезпеку). Дитині приходитимуть сповіщення, які повідомлятимуть про підозрілу поведінку їхніх дорослих співрозмовників. Наприклад, якщо людина надсилає велику кількість запитів на стеження або повідомлень людям до 18 років. Коли дорослий намагатиметься надіслати повідомлення дитині, яка не слідкує за ним, він отримає сповіщення про те, що листування недоступне. Функція працює на основі віку користувачів, який вони зазначають під час реєстрації, і технології машинного навчання, що прогнозує вік.

0 Обговоріть, що важливо зробити акаунт приватним. Якщо обліковий запис дитини приватний, то вона затверджує, хто за нею стежить. Це означає, що те, що ваша дитина буде розміщувати на своїй сторінці в мережі, не зможе бачити хтось, кого вона не схвалила. Нещодавно Instagram додав ще один крок: коли хтось до 18 років створює акаунт у мережі, то виникає можливість вибору між публічним або приватним обліковим записом. Мережа заохочує молодих людей вибрати приватний обліковий запис, надавши інформацію про те, що означають різні налаштування. Якщо дитина під час реєстрації не обирає «приватний», пізніше надходить сповіщення про висвітлення переваг приватного облікового запису та нагадування про перевірку налаштувань.

0 Функція “Близькі друзі” дозволяє дитині створити список близьких друзів і ділитися своєю історією лише з людьми з цього списку. Такий список можна оновити будь-коли. Люди не отримуватимуть сповіщення про додавання чи вилучення з такого списку. Завдяки цій функції дитина має можливість ділитися особистими моментами із меншою групою, яку вона обрала та яку знає.

0 У розділі “Елементи керування коментарями” в налаштуваннях програми дитина може обрати, кому дозволити коментувати свої фото та відео, а також заблокувати для певних людей можливість коментувати її дописи.

0 Розкажіть про можливість блокувати акаунти. Повідомте своїй дитині про те, що, якщо вона побачить обліковий запис, публікацію, коментар або повідомлення, призначене для залякування чи переслідування когось, вона може повідомити про це в додатку. Скарга буде абсолютно анонімною. 

0 Навчіть дитину управляти часом. Обговоріть з дитиною можливість застосування інформаційної панель активності, яка показує, скільки часу проведено в Instagram за минулий день та тиждень, а також середній час перебування в додатку. Можна встановити нагадування про обмеження, тобто скільки часу можна провести в мережі. Така функція може бути хорошим способом зменшити кількість часу перебування у соціальній мережі та нагадати, що варто приділити час активностям, які є в офлайн житті. 

Likee

0 Підтримувати дружній контакт із дитиною – це найважливіше, що можуть зробити батьки для її безпеки. Якщо вже так вийшло, що дитині цікава ця мережа, не намагайтеся змусити видалити профіль. Це може викликати обурення та протест.

0 Увімкніть функцію “Батьківський контроль”, яка дозволяє робити таке:

  • блокувати прямі трансляції, новини і контент у розділі “Популярне”, які не призначені для дітей і підлітків;

  • блокувати перегляд профілів користувачів, що знаходяться поблизу, і підписку на їхні акаунти;

  • блокувати прямі трансляції, які веде дитина;

  • автоматично перетворювати нові відео, які публікує дитина, в приватні. Сторонні користувачі не зможуть їх побачити;

  • блокувати вхідні і вихідні повідомлення;

  • блокувати спливаючі повідомлення, щоб не привертати увагу дитини;

  • обмежити покупку внутрішньої валюти додатку – алмазів і бобів.

Щоб дозволити або заборонити, потрібно підтвердити дію паролем, який необхідно змінювати раз на тиждень. 

Якщо натиснути на юзерпік (аватарку), ви потрапите в профіль дитини. У меню потрібно знайти розділ “Батьківський контроль”. Після того, як ви активуєте його і встановите пароль, весь вміст, який не підходить для дітей, буде відфільтровано.

YouTube

Для захисту дитини від небажаного контенту: 

0 Увімкніть режим безпечного перегляду. Для цього відкрийте додаток YouTube, натисніть пункт “Налаштування” – 

“Загальні”. І далі знайдіть опцію “Режим безпечного перегляду” та активуйте її. Однак ця функція не гарантує повного захисту та діє лише в додатку на тому пристрої, на якому активована. У версії на ПК натисніть на фотографію свого профілю, прогорніть до кінця списку, знайдіть цю функцію та ввімкніть її.

0 Вимкніть можливість автоматичного програвання відео. Для цього в додатку YouTube натисніть на фотографію свого профілю в правому верхньому куті – виберіть “Налаштування” та перейдіть до пункту “Автовідтворення”. У версії на ПК потрібно відкрити відео та на його панелі в правому нижньому кутку вимкнути автоматичне відтворення. 

0 Налаштуйте режим батьківського контролю. Батьки, які вважають, що їхня дитина віком до 13 років готова самостійно користуватися YouTube, можуть налаштувати для неї режим батьківського контролю, увімкнувши його на пристрої дитини або керувати налаштуваннями батьківського контролю для облікового запису дитини через додаток Family Link на своєму (тобто батьківському) пристрої. Так дитина зможе знаходити та переглядати лише контент, який належить до вибраної батьками категорії. 

0 Використовуйте для дітей платформу YouTube Kids. Додаток пропонує відео, орієнтовані на дитячу аудиторію, а також функції батьківського контролю та фільтрування відео, які є недоцільними для перегляду дітей, молодших за 12 років. Також є інші функції, що дають змогу налаштувати додаток YouTube Kids для вашої дитини. Наприклад, можна запустити таймер, щоб обмежити час, який дитина витрачає на додаток, заблокувати контент, вибрати доступні для перегляду підбірки, вимкнути пошук, очистити історію або призупинити її запис. 

Саме дорослий своїм особистим прикладом і в спільній діяльності може показати дитині, що робити з соціальною мережею: “зависати” в ній або використовувати як інструмент для більш цікавих завдань. Щоб дитина відчувала усі переваги соціальних мереж, батькам варто надати необхідні знання та навички, щоб максимально убезпечити перебування в онлайн-середовищі.



Буклет розроблено в межах проєкту, що реалізується 

 Всеукраїнським громадським центром «Волонтер» за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні. Думки, висловлені в публікації, є позицією авторів і не обов’язково відображають погляди ЮНІСЕФ.

© ВГЦ «Волонтер», 2021 © Представництво  Дитячого фонду  ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, 2021

 

Також корисні Ресурси про День безпечного Інтернету:

Повчальною та пізнавальною також буде відео-презентація, яку можна переглянути за посиланням

https://youtu.be/PiA_N_uI5R8

 

З повагою,  практичний психолог,

Ничвидюк Ольга Вікторіна

 

КАЗКОТЕРАПІЯ

     Виявляється надавати психологічну допомогу своїм дітям батьки можуть самостійно! Прекрасний інструмент, який може допомогти в цьому – це терапевтичні казки! Це дитячі твори, які допомагають вашому чаду прояснити різні життєві ситуації, відреагувати накопичені емоції, познайомитись з різноманітними стратегіями поведінки. Крім того, казки дозволяють дитині побувати на місці героя в певних конфліктних ситуаціях в “безпечних умовах” і спробувати нові способи вирішення конфліктів. Також в творах малеча може компенсувати те, чого їй найбільше бракує в житті.

     Терапевтичні казки існують як в готовому варіанті, так їх можна складати і самостійно. 

     Алгоритм використання казки надзвичайно простий. Дітям до 12 років – батьки читають казку (тут дитині дозволяється видозмінювати текст, додавати і вилучати фрази чи слова), потім обговорюють ключові моменти, мотиви поведінки, результати, і на останок – дитині пропонується намалювати малюнок (не обов’язково одразу після обговорення), який ілюструє казку або ключовий момент для дитини. Інколи можна використовувати ще один заключний етап – драматизація або “програвання” казки чи її частин. Дайте дитині можливість розподілити ролі, за необхідності задійте членів родини чи іграшки і не слідуйте строго сюжету казки, пам’ятайте, дитина змінює все так як їй потрібно.

 

 

     Щодо старших дітей, то тут спосіб використання дещо інший. Підлітки починають вже скептично ставитись до подібних історій, тому батькам варто піти на маленьку хитрість – вивчити казку напам’ять і досить природно і непомітно вставити її в буденні сімейні розмови.

  

 


Джерело: dytpsyholog







ЛИМОНЧИК І МІКРОБ, АБО НАВІЩО МИТИ РУКИ

 

мікроби

Лимончик – дуже активний жовтий бегемотик, як і всі діти 4-5 років. Він любить стрибати, лазити і торкатись до всього на вулиці! І камінчик підбере, і в калюжу руки занурить, і листок на дереві зірве. А одного разу зловив жабу і приніс її показати мамі. Мама, звичайно, злякалася і трохи на стілець не заскочила. Хоча жаба була добра і смішна.

Після кожної прогулянки мама наполягала на тому, що Лимончик повинен помити руки. Не просто сполоснути їх водою, як він часто робив, а взяти мило, гарненько намилити свої долоньки, потерти кожен пальчик, і тільки потім змити піну. Мама говорила, що мило вбиває всі бактерії. І хвороби Лимончику будуть не страшні.

Миття рук дуже дратувало бегемотика. Долоні виглядали абсолютно чистими. Які такі мікроби? Що мама вигадує?І ось одного разу Лимончик маму обдурив. Він не мив руки. Ось зовсім. Заходив у ванну кімнату, включав воду, потім вимикав і виходив. Бегемотик все чекав, коли ж шкідливі мікроби і бактерії нападуть на нього. Все було спокійно. Минув тиждень, потім другий.  Мама нічого не помічала, а Лимончик радів.

Увечері Лимончик як завжди ліг спати. Вночі йому приснився Мікроб. Він голосно сміявся і потирав свої брудні руки. Лимончик навіть не думав, що у мікробів теж є руки. Але Мікроб плескав в зелені долоні і кликав бактерії подивитися на жовтого бегемотика, який не миє руки. Мікроб і його подружки бактерії сіли на ліжко до Лимончика і почали розповідати, як тепер їм добре живеться в животі бегемотика.

Вранці у малюка заболів живіт. Мама переживала і все дивувалася, що ж сталося. До вечора піднялася температура. Було зовсім недобре. Бегемотик нічого не міг їсти, його нудило і не було сил навіть випити води. Мама викликала швидку допомогу. Лікарі зробили укол, і Лимончик нарешті заснув. Тепер Мікроб був не один. Він привів до Бегемотика всю свою сім’ю: страшних зубастих мікробів, які ставали все більші і зліші. Все чіпали животик маленького бегемота і жахливо реготали. Лимончик розплакався і прокинувся. Він розповів мамі про страшні мікроби, які приходять до нього. І про те, як він її обманював. Соромно було дуже, але живіт болів сильно і мікроби лякали.

Мама розвела у склянці ліки і сказала:

– Коли Мікроб прийде в гості і сяде на ліжко, дай йому випити ці ліки. Якщо ти умовиш його, він більше не буде до тебе повертатися. А ще обов’язково розкажи, що ти подружився з милом. 

Лимончик знову заснув. Мікроб з’явився дуже швидко. Він якось навіть підріс і став ще гіршим. А на голові у нього виросли невеликі ріжки. І теж були брудні і зелені.

– Я приготував тобі смачний лимонад, – сказав Лимончик.

– А що це ти такий добренький і не плачеш? – здивувався Мікроб.

– Просто вирішив пригостити тебе, раз ти все одно приходиш до мене щоночі.

Мікроб взяв стакан, понюхав, покрутив і випив. Що тут почалося! Мікроб кричав, лаявся, надувся як кулька і лопнув. Всі його родичі і друзі злякалися і почали вистрибувати через вікна і тікати в двері.

– І не забудьте, мій кращий друг тепер – мило!

Лимончик прокинувся. Кімната була порожня. І живіт перестав боліти. І температура більше не піднімалася. Бегемотик відчув, що зголоднів і радісно прибіг до мами на кухню.

– Мама, вони всі втекли.

– Прекрасно, – посміхнулася мама, – думаю, мені більше не треба буде нагадувати тобі про мило?

З того дня Лимончик після вулиці завжди ретельно мив руки. Він дуже добре запам’ятав як болів живіт, який неприємний укол і які страшні і неприємні мікроби і бактерії.

А ви миєте руки після вулиці?


Джерело: dytpsyholog
Автор: Яна Горбунова

 

Міжнародний день людей з інвалідністю.



C:\Users\Admin\Desktop\Screenshot_87.pngВозможно, это изображение (текст)

  

    3 грудня кожного року світ відзначає Міжнародний день людей з інвалідністю. На жаль, багато захворювань чи травм на сьогодні є невиліковними та обмежують людей у фізичних можливостях — вони не можуть виконувати звичні для кожної здорової людини функції. Від цього страждає близько 15% людей на планеті.  Таких осіб називають людьми з інвалідністю. Люди з інвалідністю мають численні труднощі — побутові, психологічні, проблеми з освітою та працевлаштуванням. 

Міжнародний день людей із інвалідністю не є святом, а покликаний привернути увагу до проблем цих людей, захисту їхніх прав, гідності і благополуччя, акцентує увагу суспільства на перевагах, які воно отримує від участі людей з інвалідністю у політичному, соціальному, економічному і культурному житті. Цей день є нагадуванням людству про його обов'язок виявляти турботу і милосердя до найбільш незахищеної частини суспільства — людей із інвалідністю.

 

    Щороку вибирається тема дня, покликана привернути увагу до успіхів в побудові інклюзивної середовища та усунення соціальної нерівності, оцінки ходу виконання положень Конвенції про права осіб з інвалідністю і роботу по залученню людей з інвалідністю в повсякденне життя суспільства.

    Темою Міжнародного дня людей з інвалідністю  у 2021 є «Лідерство та участь людей з інвалідністю до інклюзивного, доступного та стійкого світу після COVID-19»

    У цей день всі повинні долучитися до цієї міжнародної ініціативи і побажати всім, хто не байдужий до цієї проблеми, сил, здоров'я та успіху. Захищаючи гідність людей з інвалідністю, ми захищаємо своє людське обличчя. Інвалідність — це не вирок. Практика показує, що люди з інвалідністю можуть бути і стають повноцінними і високо ефективними членами суспільства, відмінними фахівцями, соціально активними і життєствердними людьми, які надихають.

      З просвітницькою метою практичний психолог провела інтерактивний захід «Можливості обмежені – здібності безмежні» для учнів молодших класів. Під час якого діти дізналися про  відомих людей, які попри фізичні вади розвитку досягли успіху: Нік Вуйчич, Людвіг ван Бетховен. Для того, щоб молодші школярі зрозуміли, наскільки важко буває людям з особливими потребами, вони пограли в ігри. Показували невербальним способом записані на дошці речення, навпомацки (з зав’язаними очима) пробували вгадати предмети та пересуватися у класі. Діти підсумували, що кожен має право на повагу, гідне ставлення, пообіцяли дотримуватися правил рівного  спілкування.

 C:\Users\Admin\Desktop\3 грудня\IMG-a0992b8fce68d72ded2260f698e390e2-V.jpg

C:\Users\Admin\Desktop\3 грудня\IMG-52540d8a53aa952bbd721398e5067920-V.jpg



C:\Users\Admin\Desktop\3 грудня\IMG-c26227c99ec0529d946e629a88c57c56-V.jpgC:\Users\Admin\Desktop\3 грудня\IMG-517949624489e6260077f3b5ffebb95f-V.jpg

 

практичний психолог ліцею

Ничвидюк Ольга Вікторівна

 

 

В рамках проведення Всеукраїнської акції 16 днів проти насилля та плану роботи Мукшо-Китайгородського ліцею,  практичним психологом був проведенний  інформаційно-просвітницький виступ для учнів.

 

Всесвітній день боротьби зі СНІДом

ЩО ЦЕ ЗА ДЕНЬ?  Про небезпечність СНІДу (синдрому набутого імунодефіциту) чули всі. СНІД — пізня стадія інфекції, спричиненої вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ). Під дією цього вірусу імунна система стає настільки слабкою, що не може боротися з певними видами інфекцій та пухлин. У більшості людей, інфікованих ВІЛ, за умови вчасно розпочатого адекватного лікування СНІД не розвивається. ВІЛ та СНІД вже більш ніж сорок років продовжують вражати мільйони людей у всьому світі. Зараз на планеті близько 38 мільйонів ВІЛ-інфікованих людей. Щороку Всесвітній день боротьби зі СНІДом —1 грудня  — підвищує обізнаність людей та нагадує про те, що ця епідемія не закінчилася.

ЯК ВИНИКЛА ІДЕЯ ВІДЗНАЧАТИ ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ БОРОТЬБИ ЗІ СНІДОМ?    Вже в 1983 році французькому досліднику Люку Монтаньє вдалося відкрити вірус, який є причиною СНІДу. Його назвали ВІЛ — вірус імунодефіциту людини. Доки вірус був ще недостатньо вивчений, виникали різноманітні версії його появи. Деякі вчені стверджували, що ВІЛ — це біологічна зброя, створена військовими, інші наполягали на теорії неземного походження. 1985 року вчені нарешті встановили, що вірус передається через рідини організму (через кров, статевим шляхом, від матері до дитини).  

 

В 1988 році ВОЗ оголосила про створення Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом — 1 грудня.

ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ БОРОТЬБИ ЗІ СНІДОМ В ІСТОРІЇ

1985

Створено перший тест на присутність у крові антитіл до ВІЛ. В Японії та США почали тестувати донорську кров.

1987початок 1970-х

З’явився перший лікарський препарат від СНІДу — ретровір. Проте згодом виявилося, що з часом вірус втрачає чутливість до цих ліків. Україна цього року має перших шістьох ВІЛ-інфікованих.

1992

В Україні розроблено програму профілактики ВІЛ та СНІДу.

1994

ЗУ лікуванні ВІЛ-інфекції почали використовувати не один препарат, а одразу три. Це значно підвищило ефективність лікування та дозволило подовжити життя пацієнтів. Так з’явилася високоактивна антиретровірусна терапія.

1996

Розпочато роботу Об’єднаної програми ООН з ВІЛ та СНІДу.

2002

Створено Глобальний фонд для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією, який мобілізує та інвестує близько 4 мільярдів доларів на рік для розвитку програм більш ніж у 140 країнах.

СТАТИСТИЧНІ ДАНІ В СВІТІ ТА В УКРАЇНІ

76 мільйонів — кількість людей у світі, що заразилися ВІЛ-інфекцією з початку епідемії.

67% — саме стільки ВІЛ-позитивних людей у 2019 році мали доступ до належної терапії.

26 мільярдів доларів має бути витрачено у 2020 році на боротьбу зі СНІДом у світі.

13 тисяч нових випадків зараження  зареєстровано в Україні в 2019 році.

240 тисяч — загальна кількість інфікованих в Україні. З них лише 136 тисяч знаходяться під медичним наглядом.

16 тисяч осіб — в нашій країні померли від хвороб, пов’язаних зі СНІДом з початку епідемії.

23% — лише стільки українців можуть безпомилково назвати способи запобігання зараженню ВІЛ-інфекцією.

ЯК ВІДЗНАЧАЄТЬСЯ ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ БОРОТЬБИ ЗІ СНІДОМ?

Цього дня у більшості країн світу проводяться просвітницькі заходи щодо небезпеки розповсюдження та методів профілактики інфекції. Особливо велика увага надається інформуванню дітей та молоді в навчальних закладах. Також оприлюднюються нові статистичні дані про поточний стан епідемії.

Багато людей носять на одязі червону стрічку — символ підтримки й солідарності з ВІЛ-позитивними людьми. Проводиться збір благодійних коштів, громадські дискусії, кампанії в засобах масової інформації, концерти відомих музикантів.

Щоб висловити свою підтримку, варто відвідати один з таких заходів або організувати власний.

В Україні традиції проведення Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом не відрізняються від світових. Крім інформаційних кампаній зазвичай у цей день в різних містах проводяться акції безкоштовного експрес-тестування, де кожен охочий може перевірити свій статус щодо ВІЛ.

ЧОМУ ВАЖЛИВА ЦЯ ПОДІЯ? 

Цей день є одним з найбільш визнаних у світі міжнародних днів, що стосуються здоров’я. Він дає можливість дізнатися про нові досягнення в лікуванні та профілактиці хвороби, вшанувати пам’ять про померлих від цього захворювання.

Урядам держав та звичайним громадянам треба пам’ятати, що СНІД нікуди не подівся, що існує гостра необхідність у збільшенні фінансування програм по боротьбі з недугою. Також це нагадування про недопущення дискримінації ВІЛ-інфікованих людей.

Всесвітній день боротьби зі СНІДом залишається актуальним та об’єднує населення, щоб підвищити обізнаність та продемонструвати солідарність у боротьбі з хворобою.

практичний психолог ліцею

 

Ничвидюк Ольга Вікторівна

Міжнародний день терпимості (толерантності)

     

 Щорічно 16 листопада уся планета святкує Міжнародний день терпимості (або толерантності). Свято впровадила ЮНЕСКО у 1995 році на своїй Генеральній конференції; Міжнародний день терпимості закріплено в «Декларації принципів терпимості». У 1997 році ООН також вирішило святкувати цей день, посилаючись на власний Устав.

 

      Міжнародний день толерантності є дуже важливим впровадженням, тому що, на жаль, в нашому світі зростає екстремізм (крайні погляди, методи дій) та ксенофобія (неприязнь до чужого). Свято закликає людей визнавати те, що всі ми різні, поважати особистість один одного – тільки так можна зберегти індивідуальність. Кожна людина може цінувати власні особливості так, щоб не відчувати ненависті до особливостей іншої людини.

    

     Толерантність це повага до людської індивідуальності, визнання основоположних прав і свобод людини та громадянина, прийняття та правильне розуміння різноманіття культур та форм самовираження.

      Принципи рівності та недискримінації закріплені в міжнародному та національному законодавстві, згідно з якими всі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах.

 

      Практичним психологом ліцею проведені інформаційні виступи (з молодшими школярами та учнями середніх класів) на розуміння поняття «толерантності», з метою  звернути увагу дітей на риси характеру, які притаманні толерантній особистості, і прорефлексувати над тим, чи вони є толерантними;      ігрові вправи  на вміння проявляти емпатію в різних ситуаціях, вправи  спрямованні  на  закріплення почуття згуртованості й довіри. Також діти переглянули короткометражку «Подарунок» (The Present (німецького мультиплікатора Якоба Фрейя) – це  зворушлива історія про дружбу, об’єднану спільним болем, яка вчить розуміти чужу, особливу історію.

 

практичний психолог ліцею

Ничвидюк Ольга Вікторівна

 


Рекомендації практичного психолога  учасникам навчально-виховного процесу під час карантину

·         12 листопада 2021

      Життя під час адаптивного карантину  повне сильних емоційних  переживань та важких виборів. В більшості випадків людський організм  знаходиться в хронічній стресовій ситуації.  Це негативним чином впливає на наш психічний стан. Якщо на це вчасно не звертати увагу, то з’являться видимі аспекти її виснаження – синдром вигорання і як результат  психосоматичні захворювання. Як же зарадити цьому? На що звертати увагу, щоб бути в гармонії самим з собою. 

 

1. Критичне мислення. Усвідомити, що є речі, на які я не можу впливати, не можу змінити. Зрозуміти, що лежить в «полі мого впливу» (зупинити коронавірус я не можу, але можу дотримуватись гігієни та самоізолюватись). Для того, щоб не ставати «розповсюджувачем емоційного зараження»  – не «репостити» і не поширювати в родині неперевірену інформацію. Утримуватися від непродуманих коментарів, фото і відео, які можуть згубно впливати на людей з менш критичним мисленням.

 

2.Інформаційна гігієна. Постійне занурення у стрічку новин лише підвищить тривогу. Обрати два – три джерела інформації, яким довіряєте, і обов’язково аналізувати отримані дані. Тримати баланс між емоційністю та раціональністю. Не проводити в інформаційному потоці більше 1 години на день. Краще не робити це зранку, перед сном і на голодний шлунок.

 

  3. Створення щоденного ритуалу -       Найкращий щоденний ритуал,  розпочинається на початку та закінчується наприкінці вашого дня — охоплюючи як роботу, так і вільний від неї час. Саме тому ви повинні створити певний шаблон дій для моменту пробудження, на початку робочого дня, наприкінці роботи та перед сном. Такий шаблон допоможе вам сформувати власний розклад і дозволить  ефективніше розпоряджатися власним часом. Розпорядок дня — це своєрідна інвестиція. Рутинні дії створюють відчуття структури та зрозумілості. Ви прокидаєтесь з відчуттям порядку, організації та контролю.

     Майк Мердок казав: «Секрет до вашого майбутнього захований у вашій щоденній рутині».

      Щоденний  ритуал може бути різним   для когось – кава в певний час,  заняття з йоги,  онлайн відвідування музею чи опери, ранкова пробіжка, прогулянка перед сном.

 

 4. Позитивні емоції. Те, що позитивні емоції добре впливають на здоров’я – це  науково доведений факт. Вони підживлюють наш організм, сприяють покращенню здоров’я.  Фахівці довели, що песимістично налаштовані люди із заниженою самооцінкою часто відчувають тривогу і страх, в зв’язку з чим більше інших страждають від головного болю, хвороб шлунку і хребта. І, навпаки,  оптимісти не настільки схильні до застудних захворювань. Крім того, люди, які часто відчувають позитивні емоції, легше засинають і міцніше сплять, а це дуже серйозно впливає на самопочуття. Підходить все, що покращує настрій. За допомогою мобільних гаджетів, соціальних мереж зранку ділитися один з одним життєстверджуючими відео: фрагментами класичної музики, відео тварин, тощо. Тільки це не повинно перетворитися в «масовий забіг»: наприклад, тільки з 9 до 10 ранку «створюємо настрій».

 

 5. Перенаправити тривогу. Зайнятись корисним або тим, що приносить задоволення. Читання, медитація, малювання, спорт, handmade. Навчатися новому (курси онлайн). Розписати і заповнити весь свій час таким чином, щоб все мало сенс, оскільки байдикування є живильним середовищем для виникнення панічних фантазій.

 

 6. Спілкуватися з близькими, родичами, знайомими які знаходяться на відстані (дистанційна підтримка в месенджерах і відеозв’язок- чаювання он-лайн).

 

 7. Саморегуляція. Керувати власним психоемоційним станом, наприклад за допомогою таких прийомів:

- «Природні» прийоми  - гумор, думки про щось хороше і приємне (наприклад, що зробимо, коли карантин завершиться), різні рухи типу потягування, розслаблення м’язів, перегляд фотографій;

- Самонакази – короткі розпорядження, які людини дає сама собі, застосовуються, коли треба себе поводити відповідним чином, але є певні труднощі з організацією власної поведінки (наприклад: «Заспокойся!» або «Не піддавайся на провокацію!» тощо).

- Вправи для м’язової релаксації, різноманітні дихальні вправи тощо. Наприклад, так зване «дихання по квадрату»: на 1,2,3,4 вдихаємо повітря, на 1,2,3,4 затримуємо дихання, на 1,2,3,4 видихаємо і знову на 1,2,3,4 затримуємо дихання. Якщо виконувати цю вправу кілька хвилин – хвилювання знижується.

 

 8. Сон. Науковці називають три складові якісного сну:

- тривалість — має бути достатньою, щоб організм устиг відпочити й підготуватися до наступного дня;

- безперервність — періоди сну мають безупинно переходити один в один;

- глибина — сон має бути достатньо глибоким, щоб відновлювати життєві сили.

 Повноцінний відпочинок вночі. Відкладати ґаджети за 1 годину перед сном.

*При підготовці рекомендацій використані інтернет-ресурси.*

 

Матеріал підготувала

практичний психолог ліцею

 

Ничвидюк Ольга Вікторівна


Як боротися зі стресом в умовах пандемії

Занепокоєння і стрес — це нормальні реакції організму в умовах невизначеності та усвідомленої загрози, до яких призвела пандемія.

Життя у хронічному стресі може викликати: почуття страху, гніву або смутку; труднощі з концентрацією уваги; загострення хронічних захворювань; зміни апетиту; порушення сну.

Якщо подібні симптоми спостерігаються тривалий час, зверніться по допомогу до фахівців.

 Крім цього, варто обмежити читання новин, аби знизити рівень стресу, пов’язаний із поширенням коронавірусу. Це також стосується гортання стрічки в соцмережах. Для покращення самопочуття можна практикувати дихальні вправи або медитації. Здоровий раціон та фізичні навантаження в будь-якому разі допоможуть почуватися бадьоріше. 

У період посилення карантину варто більше спілкуватися з родиною та друзями телефоном або в месенджерах. Щира розмова із близькою людиною про проблеми та почуття теж може бути помічною.

Джерело: Суспільне


Всесвітній день психічного здоров’я

День психічного здоров’я у світі та в Україні відзначається щороку 10 жовтня. Свято покликане звернути увагу на проблеми, пов’язані з психічним станом людини, та для підтримки людей з подібними захворюваннями. Основна мета цього святкування – скоротити поширеність захворювань, пов’язаних з психічними розладами: депресивні стани, фобії, розлади особистості, алкогольна та наркотична залежності, шизофренія, недоумкуватість, порушення свідомості тощо.

     Окрім того, День психічного здоров’я спрямований на підтримку людей, які не страждають на серйозні відхилення з боку психіки, проте переживають скрутні часи та потребують сили волі й характеру, які б допомогли їм впоратися з будь-якими життєвими труднощами.

ЯК ВИНИКЛА ІДЕЯ ВІДЗНАЧАТИ ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я?

     День психічного здоров’я вперше з’явився в 1992 році і став щорічним заходом за підтримки ВООЗ та Всесвітньої Федерації психічного здоров’я.

     Спочатку у цього дня не було конкретної тематики. Він був спрямований на масове просвітництво людей з актуальних питань, пов’язаних із психологічним станом людини. Перші 3 роки єдиним заходом в цей день була телепередача, що тривала 2 години та транслювалася в усьому світі з телефонними дзвінками в прямому ефірі.

      У 1994 році від Генерального секретаря ВООЗ надійшла пропозиція розробляти щорічну тему дня, яка буде детально розбиратися та обговорюватися в цей день. Таким чином за минулі роки було висвітлено безліч тем, що стосуються психічного здоров’я жінок, дітей, боротьби з самогубствами, важких залежностей, жорстокості і насильства тощо. Захід отримав велику підтримку з боку багатьох країн та за кілька років переріс в подію світового масштабу, яким зацікавились більшість держав та громадські організації, що спеціалізуються на аспектах психіатричної допомоги.

     В 2013 році у ВООЗ було затверджено Програму, що передбачає багатосторонній план дій, спрямований на зміцнення психічного здоров’я та на боротьбу з поширеними розладами психіки. Програму було розроблено на період з 2013 по 2020 рік. Її метою стало покращення керівництва в галузі, своєчасна медична та соціальна допомога хворим, поширення інформації про психічне здоров’я серед звичайних людей.

                                                                           

ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я В ІСТОРІЇ

·         1992

    Перше відзначання дня психічного здоров’я за підтримки ВООЗ.

·         1994

    З цього часу щорічно розробляється окрема тема дня.

·         2013

      ВООЗ було затверджено Програму, що передбачає багатосторонній план дій, спрямований на зміцнення психічного здоров’я та на боротьбу з поширеними розладами психіки.

СТАТИСТИКА

   Найпоширеніша проблема, пов’язана з розладами психіки – це депресія. Наприклад, негативний вплив на психічний стан мешканців Землі завдала пандемія COVID-19, яка порушила звичний ритм життя мільярдів мешканців планети.

   У західних країнах кожна сьома людина страждає на шизофренію або є схильною до алкоголізму та затяжних депресій, що призводить до злочинів та самогубств. У той самий час, більшість людей, що страждають від психічних розладів, не отримують  належної медичної допомоги.

СТАН ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я В УКРАЇНІ

     Статистика в Україні показує жахливі числа. Понад 1,5 млн. мешканців нашої країни страждає від психічних захворювань. Понад 2 мільйонів щороку звертаються за допомогою до фахівців психіатрії та більшість з них госпіталізуються. Нервові розлади різного характеру та різного ступеня важкості є проблемою кожного третього українця. До того ж, наша країна посідає 1-ше місце за кількістю психічних розладів в Європі.

ЯК ЗБЕРЕГТИ ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я?

    Для того, щоб ніколи не довелося мати справу з психічними захворюваннями, важливо не лікувати наслідки, а попереджати та запобігати можливій появі недуги. Фізичний і психічний стан людини тісно взаємопов’язані. Існує кілька правил для підтримки здорового тіла і духу:

1.     Спорт і правильне харчування.

2.     Глибокий сон не менше 7-8 годин.

3.     Хобі та захоплення.

4.     Спілкування з цікавими і позитивними людьми.

5.    Уміння і можливість виговоритися.

ЧОМУ ВАЖЛИВИЙ ЦЕЙ ДЕНЬ?

    Мета свята – привернути увагу кожної людини на важливість психічного здоров’я. Воно в першу чергу залежить від кожного з нас та наших рідних. Ми повинні навчитися зберігати стійкість та душевну рівновагу в найскладніших ситуаціях, а при необхідності – звертатися за допомогою до відповідних фахівців.