Тимчасовий порядок 

організації освітнього процесу 

у Мукшо-Китайгородському ліцеї 

Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради 

під час дії правового режиму воєнного стану в Україні 

в 2023/2024 навчальному році 

(протокол педагогічної ради від 31.08.2023 № 6)

 

1. Загальні положення.

1.1. Тимчасовий порядок (далі – Порядок) про організацію освітнього процесу у Мукшо-Китайгородському  ліцеї Слобідсько-Кульчієвецької сільської ради у період воєнного стану визначає основні засади й принципи організації освітньої діяльності, забезпечення якості освітнього процесу, прав та обов'язків учасників освітнього процесу в цей період. 

 

1.2. Порядок розроблений відповідно вимог Законів України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, Закону України від 19 червня 2022 року № 2315-ІХ “Про внесення зміни до розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про повну загальну середню освіту” щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану” та застосовується виключно під час дії правового режиму воєнного стану, Указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів України, Статуту ліцею, постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 року “Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні”, Відповідно Кабінету Міністрів України Постанови від 24 червня 2022 року № 711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні», відповідно до листа МОН №1/12186-23 від 16.08.2023 «Про організацію 2023/2024 навчального року в закладах загальної середньої освіти» та постанови КМУ № 782 від 28 липня 2023 року «Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні»,розпоряджень голови Слобідсько-кульчієвецької сільської ради. 

 

1.3. Організація освітнього процесу у Мукшо-Китайгородському ліцеї у 2023-2024 н. р. здійснюється відповідно до цього Порядку, з урахуванням особливостей правового режиму воєнного стану у регіоні, відповідно до розпоряджень голови Слобідсько-кульчієвецької сільської ради та внесення змін до відповідних додатків цього Порядку. 

 

1.4. Організація освітнього процесу залежить від безпекової ситуації у кожному населеному пункті. Структура і тривалість навчального року, форма організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою ліцею.

 

1.5. Тимчасовий Порядок складається з таких розділів:

            1) Вимоги щодо організації освітнього процесу.

2) Тимчасовий порядок організації освітнього процесу в ліцеї в умовах воєнного стану.

3) Порядок дій учасників освітнього процесу під час сигналу «Повітряна тривога».

4) Тимчасовий порядок роботи технічного персоналу ліцею в умовах воєнного стану.

5) Порядок дій при виявленні підозрілих або вибухонебезпечних предметів.

6)  Додатки.

 1.6. Окремими додатками до цього Порядку можуть бути врегульовані особливості освітнього процесу в залежності від ситуації в регіоні.

1.7. Порядок та зміни до нього погоджуються педагогічною радою ліцею та затверджуються наказом директора. 

 

1.8. Відповідальність за виконання Порядку покладається на директора ліцею. 

 

1.9. Директор ліцею: призначає комісію з обстеження закладу освіти на предмет готовності до організації навчання та забезпечення безпеки учасників освітнього процесу; забезпечує облаштування найпростішого укриття відповідно до “Рекомендацій щодо організації укриття в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту персоналу та дітей (учнів, студентів) закладів освіти” листа ДСНС України № 03-1870/162-2 від 14.06.2022; визначає форму організації освітнього процесу та пропонує на погодження педагогічною радою; дбає про здоров’я працівників і учнів, про безпечні, комфортні умови їхньої праці та перебування у закладі; перед початком навчального року, як голова комісії, обов'язково оцінює технічний стан обладнання та устаткування навчальних приміщень ліцею. 

 

1.10. Заступники директора відповідно до своїх функціональних обов’язків забезпечують: щоденний контроль за виконанням цього Порядку; проведення роз'яснювальної роботи та інструктажу з персоналом та здобувачами освіти, щодо дотримання безпечних умов перебування у закладі освіти; розроблення алгоритмів дій на випадок надзвичайної ситуації, пов'язаною з оголошенням повітряної тривоги, для здобувачів освіти та працівників закладу освіти. 

 

2. Вимоги щодо організації освітнього процесу 

2.1. 2023/2024 навчальний рік у ліцеї розпочнеться у День знань - 1 вересня 2023 року та триватиме до 30 травня 2024 року.

 

2.2. Освітній процес буде організовано у змішаному режимі, що передбачатиме поєднання очного та дистанційного навчання. А саме: навчання відбуватиметься з чергуванням очного та дистанційного формату за затвердженим графіком (Додаток 3); 

 

2.3. Запровадити гнучку структуру навчального року, передбачивши можливість внесення змін до термінів проведення канікул, початку та завершення навчальних семестрів, з урахуванням ситуації. 

 

2.4.Відповідальність за організацію та виконання безпекових заходів покладається на засновника та директора ліцею. 

 

2.5. Щоденний контроль за виконанням безпекових заходів під час проведення освітнього процесу, загальну координація дій в умовах НС на час воєнного стану покладається на заступника директора з навчально-виховної роботи Побережну Т.В., 

 

2.6. Відповідальність за проведення роз’яснювальної роботи з персоналом та учнями щодо заходів безпеки, а також дотриманням безпекових вимог під час проведення гурткової роботи та ведення позакласних заходів покладається на педагога-організатора Ничвидюк О.В. 

2.7. Контроль за станом здоров’я учасників освітнього процесу та персоналу, надання необхідної домедичної допомоги, налагодження комунікації з медичними закладами покладається на медичну сестру Касапську Н. О.

 

2.8. Організація очного, змішаного та дистанційного навчання, забезпечення необхідних змін в розкладі занять учнів, коригування освітньої програми та своєчасної заміни відсутніх педпрацівників покладається на заступника директора з НВР Побережну Т. В.

 

2.9. Контроль за організацією освітнього процесу в групах продовженого дня в умовах воєнного стану та за необхідності коригування освітньої програми в початкових класах покладається на заступника директора з НВР Побережну Т. В.

 

2.10. Контроль за організацією харчування в умовах воєнного стану, дотриманням безпекових заходів в їдальні/харчоблоці, покладається на заступника директора з АГР Бойчук Г.М.

 

2.11. Контроль за виконанням безпекових заходів під час підвозу учнів покладається на заступника директора з НВР Побережну Т.В.

 

2.12.  Відповідальність за інформування і комунікацію з батьками, доведення до відома батьків та учнів даного Тимчасового Порядку покладається на класних керівників 1-11 класів.

 

2.13. Контроль за належним станом укриття та території закладу, реагуванням  на сигнал «Повітряна тривога», виявлення підозрілих або вибухонебезпечних предметів покладається на заступника директора з АГР Бойчук Г.М.

 

2.4. Директор ліцею: розробляє маршрути  руху учнів під час сигналу “ПОВІТРЯНА ТРИВОГА. УСІМ В УКРИТТЯ”, що перебувають у ліцеї на очному навчанні; забезпечує раціональне використання запасних виходів із ліцею, розробляє маршрути виходу учнів на перервах з приміщення ліцею; затверджує алгоритм дій для всіх працівників  ліцею з метою створення безпечних умов перебування у закладі для учасників освітнього процесу (Додаток 2).

 

2.4. Відповідальність за сповіщення у разі повітряної тривоги покласти на заступника директора з НВР.

 

2.5. У разі повітряної тривоги тричі давати дзвінок по ліцею. Відповідальними за подачу дзвінка призначити чергових технічних працівників по ліцею.

 

2.4. Педагогам ліцею перед початком занять проводити інструктажі з учасниками освітнього процесу щодо їх дій у разі сигналу “ПОВІТРЯНА ТРИВОГА. УСІМ В УКРИТТЯ”. У разі такого сигналу педагог забезпечує переміщення учнів у найпростіше укриття та перебуває там з ними до сигналу «ВІДБІЙ ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ. МОЖНА ЗАЛИШАТИ УКРИТТЯ».

 

2.5. Пересування здобувачів освіти між навчальними кабінетами мінімізувати, зокрема, шляхом проведення занять впродовж дня для одного і того ж класу (групи) в одному і тому ж кабінеті.

 

2.6. Зробити розмітку на підлозі, щоб полегшити організацію руху коридорами. 

 

2.7. Класним керівникам : регулярно контролювати та аналізувати відвідування занять учнями; провести вступні (первинні) інструктажі з безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності під час навчального року та опалювального сезону про дотримання обмежень задля запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2, правил поведінки у закладах освіти, правил пожежної безпеки, електробезпеки, безпеки дорожнього руху, профілактики шлунково-кишкових захворювань, норм гігієни та виробничої санітарії, правил поведінки в громадських місцях, а також поводження з незнайомими людьми та предметами, користування громадським транспортом, запобігати травмуванню на об'єктах залізничної інфраструктури, дій у випадку надзвичайних ситуацій тощо за відповідними інструкціями з реєстрацією у журналах; розробити пам’ятки для здобувачів освіти та батьків щодо дотримання правил безпеки у ліцеї та особливостей освітнього процесу у 2023- 2024 н. р..

 

3.Тимчасовий порядок організації освітнього процесу в ліцеїв умовах воєнного стану

В залежності від безпекової та енергетичної ситуації в регіоні та селі, запитів батьків, наявної спроможності площі укриття освітній процес в 2023/2024 навчальному році для закладу загалом або окремих класів буде організовано за змішаною формою навчання. У випадку змішаного формату навчання можлива організація освітнього процесу у відповідні дні для частини учнів очно, для інших – дистанційно, і навпаки. В окремих випадках можливе введення позмінного навчання.  У випадку ведення бойових дій в місті або районі, збільшення активності обстрілів, погіршення енергетичної ситуації, що унеможливить забезпечення відповідного теплового режиму в закладі в опалювальний період, або погіршення епідемічної ситуації з виявленням випадків захворювання на коронавірусну інфекцію, освітній процес організовується виключно в дистанційній формі. 

За заявою батьків для окремих учнів можлива також організація дистанційної, сімейної, екстернатної або індивідуальної форми навчання, в тому числі для учнів, які виїхали на тимчасове проживання до іншого регіону або за кордон, але виявили бажання продовжити навчання в даному закладі. 

Освітній процес з учнями з числа осіб з ООП, які навчаються індивідуально, організовується за попереднім погодженням з батьками в очному, змішаному або дистанційному форматі, при цьому безумовною вимогою для проведення очних занять на дому є наявність захисного укриття в помешканні учня або поруч з ним, відповідно обладнаного і достатнього за площею для перебування учня та вчителя під час сигналу повітряної тривоги.

За необхідності, з метою збереження життя та здоров’я всіх учасників освітнього процесу в разі критичного загострення безпекової ситуації, рішенням педагогічної ради і наказом директора впродовж навчального року можуть вноситись зміни в режим роботи закладу, форму навчання учнів, а також в окремих випадках впроваджуватись вимушені канікули з подальшим коригуванням виконання освітньої програми.

Особливості змішаної форми освітнього процесу в умовах воєнного стану: 

  • Для учнів, які навчаються дистанційно згідно з графіком (Додаток 2), обрати стратегію організації синхронного дистанційного навчання (використовуючи сервіси Viber, Google Classroom, Google Meet та Zoom), погодити на педагогічній раді ліцею та затвердити наказом директора. Заняття проводити відповідно до розкладу, затвердженого директором ліцею. 

 

  •  Вчителям-предметникам: проводити уроки у змішаному форматі навчання (поєднувати очне навчання з режимом асинхронного дистанційного навчання для тих учнів класу, які перебувають на дистанційному навчанні); провести діагностичні роботи з основних навчальних предметів з метою визначення рівня засвоєння матеріалу учнями за попередній рік та відповідно до результатів таких робіт, спланувати роботу щодо актуалізації окремих тем, систематизації знань та умінь, практичного їх закріплення тощо; уникати під час очної форми навчання організації видів діяльності, які вимагають безпосереднього фізичного контакту між учнями: зменшити кількість комунікаційних вправ, уникати групових ігор, що передбачають тактильний контакт тощо.

 

3.1. Порядок дій учасників освітнього процесу під час сигналу «Повітряна тривога»

3.1.1. сигнал «Повітряна тривога» під час перебування дітей в ліцеї (проведення уроку в очному режимі, занять факультативів, гуртків, роботи групи продовженого дня, проведення позакласних заходів, а також під час перерви):

1. Після отримання на мобільний застосунок сигналу «Повітряна тривога» або включення місцевої сирени системи оповіщення відповідальна особа в навчальному корпусі (черговий техпрацівник) вмикає наявну систему оповіщення закладу (3 короткі дзвінки на евакуацію), контролює процес евакуації класів та вчителів з корпусу закладу, збирає дані від вчителів про учнів, присутніх в ліцеї, але відсутніх в класі на момент евакуації та організовує їх пошук і подальшу евакуацію до найближчого укриття. План евакуації – (додаток 1).

2. Вчитель, який проводить урок, сповіщає учнів про загрозу і евакуацію, зазначає, що необхідно  швидко зібрати свої особисті речі, одягти верхній одяг і вишикуватись в колону по двоє, а також нагадує про основні правила евакуації: дотримуватись вказівок вчителя, не говорити, не бігти, не штовхатись, не повертатись.  Крім того, кожен учень початкових класів повинен заздалегідь мати при собі записку (в кишені) або нашивку (на одязі) з інформацією (ПІБ, вік, домашня адреса, ПІБ батьків, контактні телефони).

3. Поки учні збираються і шикуються, вчитель вимикає включені ТЗН, сповіщає батьків через Viber-групу класу про переміщення дітей до укриття, бере особисті речі, класний журнал, перераховує наявну кількість учнів в класі, визначає відсутніх на момент евакуації з числа присутніх в школі, після чого, очоливши колону, організовує евакуацію учнів з навчального кабінету до місця укриття, закріпленого за даним класом, згідно Маршруту  евакуації (Додаток 1) і маршрутних вказівників. При цьому навчальні кабінети на ключ не замикаються для подальшої перевірки.

У разі включення сигналу «Повітряна тривога» під час перерви евакуацію учнів 1-4  класів до укриття здійснює класний керівник, 5-11 класів – вчитель наступного за розкладом уроку. Евакуацію дітей з їдальні та зі спортивних майданчиків організовують  закріплені чергові вчителі та технічні працівники. 

Для організації евакуації та супроводу початкових класів залучаються асистенти вчителів (в інклюзивних класах), класоводи (в разі проведення уроків вчителями-предметниками), а також закріплені за класами технічні та/або педагогічні працівники. 

 Для швидкого надання медичної допомоги залучається медичний працівник, який евакуюється до місця укриття початкових класів. 

4. Чергові педагогічні та технічні працівники (згідно графіку, затвердженого наказом директора) після оголошення сигналу оповіщення і евакуації учнів з навчальних кабінетів, перевіряють всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників, знеструмлення електричних приладів та ТЗН, по завершенню перевірки прямують до найближчого укриття на території закладу.

5. Учні, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття на території закладу і долучитись до учнів свого класу, у випадку закріплення класу за іншим укриттям - надати відповідальному в укритті інформацію про себе (прізвище, ім’я, клас) для передачі під час збору даних про загальну кількість евакуйованих. 

6. Після прибуття до захисної споруди вчителі та відповідальні особи по укриттю допомагають учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця. Вчителі перевіряють кількість учнів, евакуйованих до укриття, і надсилають у загальну Viber-групу школи звіт по класу, який узагальнюється черговим вчителем та передається директору для прийняття оперативних рішень.

Під час перебування в захисній споруді вчителі та вiдповiдальнi особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті, особливо у випадку присутності дітей з ООП, з якими класному керівнику потрібно попередньо провести навчання та бесіди із залученням шкільного психолога, соціального педагога та/або асистента вчителя (за наявності). 

7. Якщо сигнал тривоги не спрацював під час повітряної атаки, або спрацював із запізненням і немає можливості організувати евакуацію учнів із навчального кабінету, слід скористатись правилом «двох стін» і розмістити учнів в безпечному місці (в коридорі або іншому приміщенні, що має щонайменш дві стіни для захисту ззовні. 

8. У разі, якщо тривога триває довгий час (понад годину і більше), з учнями по можливості організовуються розвивальні та/або навчальні заняття, усні бесіди, обговорення, перегляд відео або виконання онлайн-вправ за допомогою мобільних телефонів тощо. При цьому слід пам’ятати і нагадати дітям, що в укритті необхідно дотримуватися дисципліни та якнайменше рухатися, забороняється голосно говорити, шуміти, пересуватись приміщеннями без особливої потреби, мати з собою легкозаймисті речовини або речовини, що мають сильний запах, небезпечні засоби, зокрема для освітлення, які можуть спричинити пожежу.

 Для повноцінного відпочинку дозволяється брати з собою легкі підстилки й невеликі подушки з поролону, губчастої гуми або іншого синтетичного матеріалу. 

Після відвідання санвузлів руки та взуття дезінфікуються відповідними засобами для дезінфекції.

Незалежно скільки триває тривога, забороняється самостійно відпускати учнів з укриття до закінчення сигналу тривоги. Забрати дітей з укриття до закінчення сигналу тривоги можуть лише батьки персонально і під власну відповідальність.

9. Вихід із захисної споруди здійснюється тільки якщо надійшла інформація про відсутність небезпеки (після уточнення ситуації в районі споруди), а також у випадках вимушеної евакуації. 

Вимушена евакуація зі споруди фонду захисних споруд проводиться, якщо: 

відбулося пошкодження споруди, що виключає подальше перебування в ній осіб, які укриваються. 

відбулося затоплення споруди;

сталася пожежа у споруді та утворилися в ній небезпечні концентрації шкідливих газів; 

було досягнено граничних параметрів внутрішнього повітряного середовища.

10. Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами. 

В залежності від тривалості тривоги і часу її закінчення директор або черговий адміністратор приймають рішення і доводять до відома через загальну Viber-групу школи щодо можливості повернення учнів і вчителів до навчальних кабінетів і продовження навчання із внесенням відповідних змін в розклад уроків або організації пропущених уроків в дистанційному режимі для самостійного опанування і повернення учнів додому. Про прийняття відповідного рішення вчителі сповіщають батьків через Viber-групи класів після відбою тривоги.

3.1.2. сигнал «Повітряна тривога» під час проведення онлайн-уроку в  синхронному режимі:

1. Після отримання на мобільний застосунок сигналу «Повітряна тривога» або включення місцевої сирени системи оповіщення вчитель сповіщає учнів про загрозу, просить вийти з режиму відео-конференції, вимкнути комп’ютер і перейти у безпечне місце, визначене в родинах учнів.

2.  Після того, як всі учні відключились, вчитель також повинен від’єднатись, вимкнути свій комп’ютер і перейти в безпечне місце (якщо працює вдома) або в  укриття на території ліцею. 

3. Навчальний матеріал уроку учні опановують після закінчення сигналу тривоги за вказівками вчителя в асинхронному режимі.

3.1.3. сигнал «Повітряна тривога» під час виходу з дому або перебування в дорозі до ліцею:

1. Якщо сигнал «Повітряна тривога» застав учня або працівника ліцею під час приготування до виходу з дому в заклад для очного навчання, вони одразу повинні перейти у визначене безпечне місце, дотримуючись відповідних безпекових заходів. Після чого учні (або їх батьки) сповіщають класного керівника про місце перебування дитини. Педагогічні працівники про своє місце перебування сповіщають чергового вчителя, технічні працівники – заступника директора з господарської частини. 

2.  Якщо сигнал «Повітряна тривога» застав учня або працівника в дорозі пішки до ліцею, то можливі варіанти реагування:

повернутися додому і перейти у визначене укриття, якщо дорога назад займає не більше 10 хвилин; 

дійти до найближчого (в межах 10 хв.) укриття на своєму маршруті (для цього батькам необхідно заздалегідь провести роз’яснювальну роботу з дітьми щодо найближчих укриттів на шляху до закладу); 

якщо дістатись до найближчого укриття швидко неможливо, слід скористатися наявними природними або штучними укриттями, зокрема, рельєфом місцевості (балки, яри тощо), заглибленими приміщеннями та спорудами, за відсутності вищезазначених – у будівлях і спорудах різного призначення правилом “двох стін”. 

3. Якщо сигнал «Повітряна тривога» застав учня або працівника в громадському транспорті, слід залишити транспорт і пройти до найближчого укриття.

4. Якщо сигнал «Повітряна тривога» застав під час перевезення  автобусом, водій підвозить учнів до найближчого по маршруту укриття. 

5. У всіх випадках подальший режим навчання і роботи визначає директор ліцею після закінчення сигналу тривоги в залежності від її тривалості та безпекової ситуації, про що сповіщається через визначені канали зв’язку.

3.1.4. якщо під час перебування учасників освітнього процесу в укритті в будівлю захисної споруди влучила ракета вчителю необхідно:

надати першу домедичну допомогу потерпілим (за наявності); 

повідомити про випадок ДСНС та директора ліцею (за можливості); 

дочекатись відбою тривоги і організовано покинути укриття (якщо входи вільні і немає загрози пожежі або завалу);

якщо входи завалено, повідомити про своє місце перебування, заспокоїти учнів і дочекатись допомоги. 

   4. Тимчасовий порядок роботи технічного персоналу ліцею в умовах воєнного стану.

Крім виконання обсягу робіт, визначених посадовими обов’язками, згідно наказу директора технічні працівники розподіляються для допомоги в організації евакуації учнів до укриття та перевірці приміщень ліцею під час сигналу «Повітряна тривога», а також в обслуговуванні укриттів та перевірці території ліцею на виявлення підозрілих або вибухонебезпечних предметів. (Додаток 3). 

Технічні працівники, закріплені за визначеними початковими класами, після оголошення сигналу оповіщення допомагають вчителям  організувати евакуацію учнів до укриття і перебувають з ними разом до завершення тривоги. 

Технічні працівники, відповідальні за перевірку приміщень, після оголошення сигналу оповіщення і евакуації учнів з навчальних кабінетів, перевіряють всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників, знеструмлюють за необхідності ввімкнені електричні прилади та ТЗН, вимикають світло, по завершенню перевірки прямують до найближчого укриття на території закладу.

Працівники їдальні вимикають працюючі плити та інші електричні прилади, за необхідності допомагають евакуювати дітей з їдальні та прямують до укриття. Якщо їжа, яка готується, внаслідок тривалої тривоги буде зіпсована, вона підлягає списанню.

Всі інші, незадіяні в процесі евакуації учнів, технічні працівники  після оголошення сигналу оповіщення вимикають за необхідності електричні прилади на своїх робочих місцях, беруть особисті речі та проходять до найближчого укриття.

Працівники, призначені відповідальними за укриття, у разі сигналу повітряної тривоги відкривають укриття, допомагають вчителям розмістити учнів в укритті та забезпечити їх комфортне перебування. Прибирання приміщень укриття проводиться двічі на добу. Насамперед здійснюється обробка санітарних вузлів, прибирання яких здійснюється за допомогою дезінфікувальних засобів.

 

5. Порядок дій при виявленні підозрілих або вибухонебезпечних предметів

Перевірка з метою виявлення підозрілих або вибухонебезпечних предметів проводиться двічі на день під час ранкового прибирання території ліцею та вечірнього обходу території охоронником. Якщо підозрілий або вибухонебезпечний предмет виявлений учнем на території ліцею, він ні в якому разі не повинен його торкатись, а одразу ж сповістити про це дорослого, який знаходиться поруч (педагогічного або технічного працівника), який далі буде виконувати всі необхідні дії.

ДІЇ У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТА:

негайно припинити всі роботи в місці (районі) виявлення предмета, якщо такі проводяться  (заглушити двигуни, зупинити техніку тощо);

по можливості попередити про знахідку інших осіб, які знаходяться поруч, а також директора ліцею або заступників директора;

швидко організувати відведення на максимальну безпечну відстань (не менше 100 метрів) усіх, хто знаходиться поблизу, при цьому рухатись назад необхідно по своїх слідах;

у разі залишення підозрілого предмета невідомою особою, по можливості, необхідно запам’ятати її зовнішність, одяг, автотранспорт та його номерні знаки;

позначити місцезнаходження предмета, по можливості огородити його (для огорожі можна використовувати різні підручні матеріали: дошки, жердини, гілки, мотузки, шматки яскравої матерії тощо);

по можливості у разі наявності фотозасобів здійснити фотофіксацію предмета та місце його розташування;

зберігати спокій та не панікувати;

негайно повідомити оперативні служби, надавши інформацію про характерні ознаки предмета (місце його розташування, дату і час виявлення та особу, яка його виявила), за телефонами:

102 – У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ПІДОЗРІЛОГО ОБ’ЄКТА;

101 – У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ БОЄПРИПАСІВ; 

не допускати до небезпечної зони інших людей та, знаходячись якнайдалі від місця виявлення або за будь-яким захисним укриттям, обов’язково дочекатися представників правоохоронних органів або ДСНС України;

у разі загрози виникнення вибуху негайно лягти на землю у найближче заглиблене місце (канави, ями, ритвини тощо), ногами до епіцентру вибуху, обличчям вниз та прикрити голову якимись речами або руками, при цьому долонями щільно закрити вуха та відкрити рот для урівноваження тиску.

 

Додаток 3

АЛГОРИТМ ДІЙ

ЧЕРГОВОГО АДМІНІСТРАТОРА

Встановити додаток «Повітряна тривога».

У разі сигналу увімкнути шкільний дзвінок,  який має працювати  5 хвилин.

Під час евакуації слідкує за діями учасників освітнього процесу, надає необхідну допомогу.

Після евакуації учнів із навчальних кабінетів, здійснює перевірку  всіх приміщень закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу, по завершенню перевірки прямує до укриття.

У середині захисної споруди черговий адміністратор, вчителі повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця.

Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги адміністратор слідкує за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами.

У разі виникнення нестандартної або загрозливої ситуації викликати поліцію охорони, скориставшись дистанційним пультом.

 

 

 



Додаток 4

 

ПАМ’ЯТКА БАТЬКАМ

ПРО ЗБЕРЕЖЕННЯ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ

ПІД ЧАС ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ

 

Шановні батьки!

Головна задача під час дії воєнного стану – збереження життя, фізичного та психологічного здоров’я дітей! Просимо Вашого відповідального ставлення,  максимального сприяння та співпраці в організації безпечного освітнього процесу.

Наголошуємо на необхідності виконання наступних дій:

  1. Разом із дітьми визначити безпечний шлях від дому до ліцею і в зворотньому напрямку. За можливості організувати супровід дітей, особливо для учнів початкових класів. Якщо на маршруті руху є укриття, то під час тривоги діти мають в обов’язковому порядку  перейти в найближчого укриття .

 

  1. Систематично наголошувати дітям про заборону залишати територію ліцею  під час освітнього процесу без дозволу класного керівника, адміністрації закладу. 

  2. Проводити бесіди щодо неухильного дотримання дітьми правил поведінки та обов’язкового виконання алгоритму дій під час повітряної тривоги, вказівок вчителя, керівника гуртків та спортивних секцій, вихователів ГПД.

 

  1. Наголошуємо на тому, що забрати свою дитину під час сигналу «Повітряна тривога» можуть лише батьки або особи, які їх замінюють (бабусі та дідусі за погодженням з класним керівником).

 

 5. Виготовити бейджі із зазначенням  прізвища та ім’я дитини, віку, домашньої адреси, прізвищ та імен батьків, контактних телефонів (форма узгоджується з класним керівником).

 

6. Про відсутність в ліцеї дитини в обов’язковому порядку повідомляти класного керівника до початку навчальних занять, чітко вказуючи причину.